W ciągu kilku lat Polska zbudowała tunel na wyspę Uznam w Świnoujściu. Jest on już gotowy - i zostanie oddany do użytku dzisiaj. To alternatywa dla podróżujących nad Morze Bałtyckie, również z Saksonii - pisze w piątek portal saechsische.de. "Skorzystają na tym również mieszkańcy Berlina i Brandenburgii" - zauważa "Berliner Zeitung".
Maszyna TBM jest już na 1276 metrze tunelu. Do pokonania pozostało jej nieco ponad 200 metrów. Ostatnie dni to postęp prac nawet po 14 -18 metrów dziennie. Maszyna przed komorą odbiorczą zwolni, by bezpiecznie wejść w blok betonowy, a potem do szybu odbiorczego, który na moment wyjścia zostanie wypełniony wodą.
Drążony tunel pod Świną, który połączy wyspy Uznam i Wolin, ma już 305 metrów długości - poinformował w czwartek na antenie radiowej Jedynki minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Przejazd tunelem będzie możliwy jesienią przyszłego roku - dodał.
Tunnel Boring Machine (TBM), która wiosną 2021 roku ma rozpocząć drążenie tunelu łączącego części Świnoujścia położone na wyspach Wolin i Uznam, ma największą tarczę spośród wszystkich, jakie kiedykolwiek pracowały w Polsce. Jej średnica wynosi 13,46 m - to mniej więcej wysokość pięciopiętrowego budynku. Ważyć będzie około 2740 ton. „Z czym to porównać? Najłatwiej z wagonami kolejowymi. Jeden - pasażerski - waży ok. 20 ton.
Prace przy budowie maszyny, która wydrąży tunel pod Świną, dobiegły końca. Mimo panującej pandemii koronawirusa chińska firma CREG (China Railway Engineering Group) z powodzeniem zakończyła kilkudniowe testy. Od połowy czerwca Tunnel Boring Machine jest już gotowa do użytku.
W Chinach dobiega końca budowa największej w Polsce maszyny TBM. Jak poinformował na antenie Radia Szczecin Mariusz Rabenda z Urzędu Miasta Świnoujście, urządzenie ma przypłynąć do kraju już w wakacje.
W poniedziałek w Świnoujściu (Zachodniopomorskie) podpisano zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla tunelu pod Świną. To inwestycja ważna dla całej Polski - podkreślał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Konsorcjum firm PORR S.A. jako liderem chce podpisać umowę na budowę tunelu pod Świną. Wcześniej z podpisania umowy zrezygnowała wybrana w przetargu firma Astaldi.
Tunel pod Świną pomoże zintegrować Pomorze Zachodnie z resztą Polski. Ta inwestycja powstanie tak szybko, jak tylko pozwolą na to procedury i proces budowlany – zapewnił w piątek w Świnoujściu wicepremier Mateusz Morawiecki.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych zakwalifikowało wniosek o dofinansowanie budowy tunelu pod Świną kwotą w wysokości 85 procent szacowanych kosztów. Umowa o przekazaniu środków zostanie podpisana na koniec marca - poinformowało iswinoujscie.pl.
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024